Гмуркане край Акаба, Йордания

Здравейте, приятели! Скоро се завърнахме от нашето пътешествие в Йордания и все още съм преизпълнена с вълнение. Само за 4 дни събрах толкова много впечатления, положителни емоции, снимки и спомени, сякаш съм била там поне седмица. Ще се опитам да ги споделя в няколко публикации и да ви бъда максимално полезна с практична информация, ако и вие сте се насочили към тази дестинация.

А ако все още не сте, силно се надявам да успея да предизвикам интереса ви. Защото през своите очи аз видях Йордания като една невероятна страна, която остана в сърцето ми не само с местата, които винаги съм мечтала да посетя като древния град Петра, но и с топлото и сърдечно отношение на хората.

Днес ще ви разкажа за най-вълнуващото ни приключение по време на това пътуване, а именно гмуркането. Град Акаба е единственият курорт в Йордания, който се намира на Червено море, известно с прекрасните си коралови рифове. Подходящо е за гмуркане през цялата година, а там долу е толкова красиво, че ви препоръчвам с две ръце да си подарите това преживяване. В началото бях вцепенена от страх, но приех предизвикателство и съм толкова щастлива, че превъзмогнах себе си си и се гмурнах. Заслужаваше си на 100%.

Може би тук е мястото да спомена нещо важно – ако решите да се гмуркате, направете си програмата така, че да има поне 30 часа между гмуркането и вашия полет. Причината е рязката промяна в налягането. По тази причина нашата програма беше следната: Ден 1: пристигане и вечеря; Ден 2: Петра и Happy Birthday to me; Ден 3: гмуркане и плаж; Ден 4: сафари в пустинята Вади Рум, разходка в Акаба и отпътуване вечерта.

Въпреки, че заминахме с агенция (Ривиера Тур) и останахме доволни от нейните услугите, решихме да си организираме гмуркането сами. Хотелът, в който бяхме отседнали (Double Tree by Hilton), предлага безплатен транспорт до плажа, който се намира на 15-20км от Акаба и се нарича Tala bay. Точно на този плаж се намира Deep Blue Dive Center, за който бях получила препоръки във фейсбук групата „Пътешествия по света“.

Обадихме се предишния ден и ни казаха да бъдем там в 10ч. Тук оставям информация и за тяхната фейсбук страница. Препоръчвам ги както заради качеството на услугите, които предлагат, така и заради приятелското отношение на всички от екипа. Прекарахме наистина страхотен ден и останахме очаровани!

След като попълнихме декларация, в която трябваше да отбележим дали имаме някакви по-специфични заболявания, получихме неопренови костюми и се качихме на лодката. В случая тя се оказа доста красива яхта, много чиста, добре поддържана и снабдена с топли и студени напитки.

Последва брийфинг от нашия инструктор Халед, който ни запозна с елементите и предназначението на екипировката, тъй като бяхме абсолютно начинаещи. Уточнихме и знаците, с които ще общуваме под водата. Оказа се, че ще се гмуркаме поотделно и половинката ще има честта да го направи първи.

Когато дойде моят ред и скочих в морето, установих, че въобще не мисля за най-голямото си притеснение до този момент – дали е много студено. Имах далеч по-важно предизвикателство и то беше да се науча да дишам под вода. Не е кой знае колко трудно, защото инструкторът ти показава как и търпеливо те изчаква, докато свикнеш.

Обаче, ако си голямо шубе като мен, ти отнема два пъти повече време и ти се струва много, много страшно, дори невъзможно. В един момент почти се бях отказала, но реших, че няма да се предам, дошла съм да се гмуркам и ще го направя. Тогава ме осени блестящата идея, че трябва да дишам равномерно, за да не изпадам в паника. Много съм благодарна на инструктора за завидното търпение, което прояви с мен и за това че ми помогна да преодолея този ужасен страх. Когато се почувствах готова, той попита със знаци искам ли да потегляме, аз потвърдих и приключението започна.

Долу беше толкова различно от всичко, което съм виждала до сега. Толкова красиво, интересно, запомнящо се… Неизразимо с думи беше усещането да наблюдавам тази хармония на природата, която цари на морското дъно, да се потопя в този скрит от погледите свят. Сякаш бях в друго измерение и бях загубила представа за времето и пространството, а мислите и чувствата, които ме обзеха там, имаха силата на прозрение.

Не мога да преценя колко време съм прекарала под водата, тогава ми се строри достатъчно, но сега ми се иска да бях останала още. След като излязохме на повърхността и се качих на лодката, ми трябваше малко време да се съвзема от силните емоции.

Малко по-късно се оказа, че има приготвен топъл обяд, за който ние не бяхме разбрали, че е включен в цената, но беше много приятна и вкусна изненада. Прекарахме остатъка от деня на яхтата, радвайки се на топлото слънце през февруари – един от моментите, в които просто си седиш и се наслаждаваш на живота.

Цялата информация в поста отразява личното ми мнение и препоръките ми не се базират на бизнес партьорство с никой от споменатите брандове.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )